Ett gemensamt ledarskap som ger verktyg och metoder för att genomföra strategin.
Visa kundcase
Kundcase
Orkla är en ledande leverantör av varumärkeskonsumtionsvaror till dagligvaruhandeln, restaurangsektorn, specialbutiker och apotek. Orkla har 18 000 medarbetare och deras produkter säljs i över 100 länder.
Att skapa “varaktig beteendeförändring på förmågor som skapar verkligt värde för det som verkligen betyder något för Orkla och deras kunder”.
Sex olika utvecklingsprogram utvecklades för att erbjuda den bästa möjliga virtuella träningen, relevant för alla globala försäljningsroller inom alla våra affärsenheter.
Förbättrade ekonomiska resultat och starkare kundrelationer genom utveckling av Orklas kommersiella kompetenser och nära ledarskap för ökad försäljningsprestanda.
För att genomföra strategin och påskynda förändringen beslutade Orkla att utveckla sina kommersiella förmågor.
Orkla ASA är en ledande leverantör av varumärkesprodukter till "Fast-Moving Consumer Goods (FMCG)"-marknader. Med sina 300 varumärken och tolv portfoliobolag täcker Orkla ett brett spektrum av produkter som distribueras till över 100 länder världen över. Konsumenternas beteenden, preferenser, förväntningar och köpmönster förändras snabbt på alla lokala marknader och inom hela branschen, framförallt genom den förändrade digitaliseringen.
För att säkerställa att de bibehåller och ökar sin marknadsposition insåg Orkla tidigt vikten av att skapa en djup förståelse för konsumenterna på de marknader och inom de produktkategorier där de verkar. Orklas Key Account Managers spelar en central roll i att bygga och vårda kundpartnerskap, vilket drev behovet av att skapa en serie utvecklingsspår inom en helt ny försäljningsakademi.
Orkla fattade beslut om att utveckla en central Orkla Sales Academy för att skapa en harmoniserad säljorganisation i världsklass. För att uppnå detta mål valde de att samarbeta med Mindset.
Programmen utformades som "inlärningsresor för höga prestationer" med målet att driva tillämpning av önskvärda beteenden och därigenom påskynda genomförandet av strategin och den organisatoriska förändringen. För att dra full nytta av fördelarna krävdes en noggrann utformning av lämpliga uppgifter som stöttar effektivt lärande och samtidigt skapar önskat resultat.
Akademin består av flera olika utvecklingsprogram som sträcker sig över tid. Varje program innehåller en blandning av olika komponenter, såsom korta teoridelar, tillämpningsuppgifter på jobbet och diskussioner i små grupper, där sammanfattande presentationer delas med resten av deltagarna. Varje deltagare skapar en personlig affärsplan som tydligt kopplar till deras finansiella mål vilket följs upp under programmens gång.
Ett gemensamt ledarskap som ger verktyg och metoder för att genomföra strategin.
Visa kundcase
Ökad kunskap och förståelse för hur projekt bedrivs på GKN Aerospace Engines samt tydliggörande av roller och ansvar för de som leder projekt.
Visa kundcase
Ökat samarbete över gränserna för bättre beslutsprocesser och större affärsnytta.
Visa kundcase