Kunskapsbank
Mindset ligger alltid i framkant gällande forskning och utveckling.
Högpresterande Lärresor – En Modern Metodik
Mer än någonsin förlitar sig verksamheter på stöd från utbildning för att genomdriva strategi och förändring. Samtidigt är de flesta utbildningar idag utformade som "tillfällen" med låg relevans för deltagaren och utan någon tydlig förväntan på att det man lärt sig ska användas i verksamheten. De engagerar inte deltagarna i en meningsfull och effektiv förbättringsprocess.
Högpresterande Lärresor (High Performance Learning Journeys - HPLJ) skiljer sig från traditionell utbildning genom sin ansats i designen. Istället för enstaka utbildningstillfällen så är lärresan sammansatt av "moduler" med olika värdeskapande aktiviteter i en tydlig struktur där kunskap, engagemang och tillämpning ökar för varje steg. HPLJ sammanför alla de komponenter som säkerställer att färdigheter används vid rätt tidpunkt och på rätt plats,
För att mjuka färdigheter ska vara effektiva behöver utbildningsprogram fokusera på följande kritiska områden:
- Sammanhang över innehåll: Utbildning anpassas utifrån verksamhetens specifika behov och inte baseras på en "one-size-fits-all"-metod.
- Balans mellan utbildning och tillämpning: Utan en kraftfull länk mellan utbildning och praktisk tillämpning, går värdet av mjuka färdigheter förlorad.
- Kulturella hinder: Framgångsrik utbildning kräver en vilja att utmana och förändra befintliga system.
- Mätning och uppföljning: Utan detta kan framsteg eller brist på sådana inte identifieras eller åtgärdas.
Lärresor, som bygger på HPLJ-principer, erbjuder moderna och effektiva metoder för att säkerställa att investeringen i L&D genererar verkligt värde för verksamheten, särskilt när det gäller att utveckla och tillämpa ”mjuka färdigheter” för önskad utveckling. Genom att kombinera lärresor med plattformen Promote uppnår vi en varaktig förändring och kan mätbart driva resultat mot uppsatta mål.
Kategorier
Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig?
Andra inlägg inom Artiklar
Artiklar
Högt NPS-resultat – en bekräftelse på vårt engagemang för kundframgång.
Vi är mycket glada och stolta över att kunna dela vårt senaste resultat från Net Promoter Score (NPS) – en imponerande poäng på 85. Detta resultat speglar vårt kontinuerliga arbete med att leverera högsta möjliga värde till våra kunder och vår strävan att ständigt förbättras för att möta deras behov. Vad är NPS och varför […]
Artiklar
Ledarskapet är grunden för att skapa nöjda medarbetare
Grunden för framgångsrika företag är nöjda och motiverade medarbetare. Hur kan man genom ledarskap lyckas med tydlig målstyrning, samtidigt som man skapar nöjda medarbetare? Få av oss har något att invända mot högre lön eller generösare förmåner. Men tror vi verkligen att detta är receptet för att som arbetsgivare attrahera, utveckla och behålla nöjda medarbetare? […]