Mindset söker Key Account Manager

Mindset, som rankas som en av Sveriges bästa Arbetsplatser av Great Place To Work, är en av Sveriges ledande ledarutbildningsleverantörer med kontor i Stockholm och Göteborg. 

Mindset är en komplett utbildningsleverantör med ett erbjudande som innefattar anpassade och evidensbaserade utbildningar inom kärnområdena ledarskap, projektledning, affärsmannaskap och kommunikation. Mindset har ett mångårigt partnerskap med internationellt erkända forskare och bland de största kunderna märks Scania, Peab, SSAB, Mölnlycke, Ambea, Traton, Skanska och Stena. 

Vi fortsätter att expandera verksamheten och söker en Key Account Manager till Mindsets kontor i Gamla Stan, Stockholm. Du kommer att sälja anpassade utbildningslösningar genom att generera nya lönsamma affärer samt utveckla befintliga kundrelationer.

Skicka in din ansökan

Skicka din ansökan till vd Niklas Harging på niklas.harging@mindset.se snarast möjligt, intervjuer sker löpande.

Arbetsbeskrivning

Din huvudsakliga uppgift blir att sälja skräddarsydda utbildningslösningar inom områdena ledarskap, projektledning, affärsmannaskap och kommunikation till primärt stora företag. Du har också tillgång till Mindsets övriga utbud som bl.a. omfattar konsulttjänster för att kunna erbjuda våra kunder helhetslösningar.

Du kommer att ansvara för hela säljprocessen, från första kontakt till tecknat avtal. Du kommer både att arbeta med att finna nya kunder från scratch och att utveckla våra åtaganden hos befintliga kunder i syfte att bygga långsiktiga relationer.

Du kommer att arbeta med allt ifrån leadsgenerering, prospektering, genomföra behovsanalys, skriva offerter, förhandla och teckna avtal. Dina försäljningsinsatser stöttas av marknadsföring och kvalificerat säljstöd från våra utbildningskonsulter. Du kommer ingå i en säljorganisation med sex Key Account Managers och du rapporterar direkt till vd.

Vi söker dig som

  • ….är en handlingskraftig och driven Key Account Manager med bra referenser, stort kontaktnät inom HR och med goda dokumenterade försäljningsresultat hos dina tidigare arbetsgivare.
  • ….har minst fem års erfarenhet av att tjänsteförsäljning, gärna utbildningstjänster eller andra konsulttjänster. Du är van att göra större affärer, till exempel rörande längre, omfattande och komplexa uppdrag.
  • ….är van att självständigt driva säljprocesser och äger förmågan att skapa och utveckla affärsrelationer med beslutsfattare på alla nivåer i medelstora och större företag.
  • …förstår kundens verksamhet och behov, presenterar skräddarsydda lösningar på ett engagerat och säljande sätt samt driver till avslut.
  • …talar och skriver svenska och engelska obehindrat.

Erfarenhet av HR, utbildningsverksamhet och ledarskap är meriterande, men inte avgörande. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning.

Vi erbjuder

  • En kvalificerad säljroll med stort eget ansvar.
  • Anställning i ett lönsamt och expansivt företag med moderna kontorslokaler i Gamla Stan.
  • Anställning i ett företag där medarbetarna är den viktigaste tillgången.
  • En internationell miljö med kunder och medarbetare från olika länder.
  • Fast grundlön, resultatbaserad provision, pensionspaket samt andra förmåner.
  • En arbetsplats som placerat sig på Great Place To Works topplista över Sveriges bästa arbetsplatser.

Mindset är ett värderingsstyrt företag som har en tydligt uttalad vision, affärsidé, mål och strategier som sammanfattas i en omfattade affärsplan.

Skicka din ansökan till vd Niklas Harging på niklas.harging@mindset.se snarast möjligt, intervjuer sker löpande.